fredag 23 november 2012

Fredagslugn

Har fredagslugnet infunnit sig hos er? Här har det infunnit sig riktigt ordentligt för det är bara jag och Ida hemma. Leif har skjutsat Isak till badhuset där han ska träna (prova på) kanotpolo med hockeylaget och Olivia är på fritidsgården.

Men innan alla for i väg hann vi äta en lugn middag tillsammans (njuter de gånger det inträffar nu för tiden). Dagens middag var en familjefavorit som jag har skrivit om flera gånger. Har ni testat det än? Lövbiff med ostsås och pommes frites. Ostsåsen är så enkel att göra att ni måste prova. Jag kokar ihop grädde och smaksatt ost, idag valde jag Philadelphiaost med vitlök och örter, sen smakar jag av med lite salt och peppar. Klart!


Nu ser Ida Barda på tv och jag sitter vid datorn med det obligatoriska chai-teet. Tror jag ska lyxa till det med en kladdkakebit, jag bakade nämligen kladdkaka tidigare i dag. Ett riktigt smarrigt recept som jag ska ge er i morgon så ni också har möjlighet att fika riktigt gott. Eller ska ni kanske baka äppelmuffins med mandelmassa och kardemumma?


Nu slutar snart Barda och då tror jag att det är dags för Ida att gå och sova för så gnällig som hon är nu brukar inte min glada tjej vara. Det börjar märkas att det blev för få sömntimmar i natt för henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar