söndag 11 november 2012

Matsedel v.46 nov 2012

Farsdagsmiddagen blev köttsoppa hos min pappa och det var så himla gott. I veckan har vi pratat om köttsoppa på jobbet och det gjorde att jag var så otroligt sugen på köttsoppa så jag blev mer än nöjd när jag hörde att vi skulle blir bjudna på just det. Det finns nog lika många varianter på köttsoppa som det finns personer, det märktes väldigt väl när vi diskuterade soppan på jobbet. Det känns som jag har hunnit med jättemycket i dag så nu ska jag tillbringa resten av kvällen i tv-soffan med en kopp te eller två.

Till veckan har vi något planerat varje kväll så då känns det viktigt att ha en matsedel att utgå ifrån så vi kan förbereda så mycket som möjligt för att veckan ska flyta på smidigt.
Matsedel v. 46 nov 2012
Må: Stekt korv, potatis och ägg
Ti: Spagetti och köttfärssås
On: Fiskpinnar och potatis
To: Rostbiff och potatisgratäng
Fr: Hemmagjord pizza
Lö: Italienskt köttfärsfyllt bjudbröd
Sö: Indisk kycklinggryta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar