torsdag 15 november 2012

Paket innan jul

Är hemma en sväng på lunchen för att få i mig lite mat. I dag blev det köttfärssås, keso och avokado. Man tager vad man haver....det blev en annorlunda men god kombination. Dessutom förberedde jag kvällsbaket litegrann så går det fort i kväll när Ida har lagt sig. För i morgon ska en arbetsplats i Luleå (inte min) få go'fika i form av vaniljsockerkaka. Hoppas de blir nöjda!


Man kan tro att julen redan är här. I går hämtade jag ut ett paket med en vit och en rosa cava (cava = spansk champagne). Jag älskar bubblor så det blir perfekt till något fredagsmys med småplock, fast inte i morgon eftersom jag då ska på After Work med jobbet. Jag har dessutom ett till paket att hämta efter 16 i dag som jag inte vet avsändare på. Barnen hoppas att det är chokladen jag har beställt till vår Tassimo-maskin. Vi får väl se i kväll vad som gömmer sig i paketet.


Ni glömmer väl inte bort att anmäla er till pralinpysselkvällen?! Det ska bli så kul....och gott. Jag längtar! Det skulle vara kul att träffa nån av er läsare där också.

2 kommentarer:

  1. Innehållet i flaskorna verkar spännande. UB

    SvaraRadera
  2. Får se när det blir provsmakning!

    Båda ska passa som välkomstdrink med olika typer av tilltugg. Den vita passar även till skaldjur och fisk medan rosén passar perfekt till vegetariska rätter och fågel.

    SvaraRadera