lördag 28 maj 2011

Fredagsmys efter en hektisk vecka

Oj vilken hektisk vecka det har varit. Det började i måndags med att vi passade på att åka till Ikea i Haparanda för att köpa det som inte fanns när vi var där förra gången. Barnen fick stanna hemma med farmor och farfar så slapp de den långa bilresan och sen den korta snabba turen på Ikea.

I tisdags var vi på en musikal som Isaks klass framförde. De är så duktiga på att sjunga och dansa. Jättekul att se! På onsdagkväll var det möte med föräldrastyrelsen på Olivias skola. Jag hann inte äta middag innan och jag tror det var fler som inte hade hunnit det för vi blev lite okoncentrerade och mötet drog ut på tiden. På torsdag var det grillkväll och brännboll med Isaks klass. Det var en trevlig kväll, men kall. Nu längtar jag efter värme.
Nu läntar vi efter skolavslutning, sommar och sol.
Igår var det planeringsdag på Idas förskola så den var stängd och jag var hemma med henne. Jag hade så mycket planer på vad jag hade velat hinna men jag var så trött efter den här veckan så det blev mest vila i soffan. Men det var precis vad jag behövde.

Leifs pappa har jobbat på bra så nu är både förrådet och tvättstugan i stort sett klara. Så underbart! Leifs mamma har hjälpt med med plantering och fönsterputs. Vilken lyx! Jag som älskar att laga mat framför allt när vi har gäster har inte hunnit laga nå goda middagar till våra gäster. Tråkigt!
Marinerad rostbiff med balsamvinäger, soltorkade tomater,
basilika och rödlök.
Igår kväll njöt vi av att vara samlade hela familjen till middag och åt en storfavorit för mig, som jag även bjöd på när jag fyllde 40 år förra sommaren, nämligen marinerad rostbiff och italiensk pastasallad. Till det drack jag ett glas gott rödvin. Dessutom hade vi kylskåpsrensning så Isak fick sin favoritmat - tacos, och Ida fick en av sina favoriter - köttbullar och makaroner.
Italiensk pastasallad med pesto, mozzarella,
spenat, soltorkade tomater och oliver.
Idag är Leif och jobbar i jaktkojan/skogen inför årets älgjakt. Jag och barnen tänker åka in till stan för att hitta lite examenskläder och skor. Till Isak måste vi dessutom hitta en ny cykelhjälm för det var en kä-ing som körde över den med bil igår när den låg på en cykelväg, han försökte hinna dit och flytta den men hann bara rädda cykeln. Efter hon hade kört över hjälmen stannade hon bilen och sa att det var hans egna fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar