lördag 14 maj 2011

Sallad

Idag ska jag stå på en Fyndmarknad (loppis) och försöka få sålt lite grejer. Vi får se hur det går! Efter den här stressiga veckan hoppas jag att det finns lite tid till vila imorgon. Sova länge, äta långfrukost, läsa lite och bara mysa i pyjamas hela dan. Men det är nog bara en önskedröm för vi måste förbereda för snickarna som kommer på måndag för att riva väggen mellan gamla och nya huset. Sen fortsätter nästa vecka i samma rasande tempo med en massa "måste-grejer". Tror ni jag längtar till semestern?

I torsdags åt vi sallad till middag, ännu en snabbmatsdag. Vi tycker om så olika saker i sallader så jag satte allt i olika skålar och sen fick var och en plocka ihop sin egen sallad på tallriken. Sådant uppskattas alltid. Pastan kokade jag på lunch när jag var hem och åt med Olivia som var sjuk och hemma från skolan.
Sallad
sallad
gurka
tomat
paprika
majs
pastahjul
skinka
rödlök

De här sakerna hade vi den här gången till salladen för det var det vi hade hemma, men det kan man ju variera hur mycket man vill med sina egna favoriter. Andra saker man kan ha är t.ex. bulgur, fetaost, avokado, bönor, groddar, broccoli osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar