måndag 16 maj 2011

Två hus blir ett

Loppisen i lördags gick ganska bra. Skönt att få rensat och bli av med grejer man inte använder. Det som går bäst är leksaker och andra barngrejer, jag sålde bl.a. en barnbilstol, två barnmatstolar och en vagn som vi inte använder nå mer. Men köksgrejer såsom glas och skålar går inte lika bra nå mer. Men nu finns det ju så många lågprisaffärer där man kan få tag i billiga köksgrejer. Barnkläder går inte heller speciellt bra trots att jag hade en del Polarn & Pyret-kläder för 10 kr/st t.ex.

Här står jag i köket och tar kort ut mot nya hallen.
Som ni ser är det en byggarbetsplats nu.

Nu är väggen mellan nya och gamla huset på väg bort så nu har vi snart ETT stort hus. Det som nu är första prioritet är att sätta en balk i taket så att det inte rasar. När det är gjort kan alla stolpar rivas. Nu börjar det bli dags att välja klinker till hallen. Jag funderar på ljusgrått eller beige, i så fall blir det samma som i källaren tror jag.

Stolparna är det enda som är kvar av gamla ytterväggen.
Här ska köksgolvet förlängas och en trapp byggas eftersom
det är nivåskillnad på gamla och nya huset.

Det som är mest spännande är sedan när vi ska bygga ut golvet i köket och bygga en trapp med 3 trappsteg ner i vår nya hall. Köket kommer bli ungefär 5 kvm större och jag som tillbringar mycket tid i köket tar tacksamt emot all extra yta. Nu när allt i kökets närhet är nyrenoverat kommer det nog inte dröja länge förrän vi kommer tycka att köket ser alltför risigt ut och vill renovera det också. Kanske dags att spela (och vinna) på Lotto?

Ytterligare en bild på byggkaoset. Men snart blir det fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar