söndag 20 februari 2011

Chai te

Bland det godaste som finns är andra koppen te på helg-morgnar, då tar jag ofta ett glas chai te med skummad mjölk framför tvn. När det dessutom är sport på tv blir det extra bra, som idag då det är Alpina VM med herrarnas slalom. Visst blir det medalj?!
Det absolut godaste chai teet finns i Stockholm och jag brukar handla det när jag är där eller be min kompis ha med det när hon kommer hem. Lite krångligt. I Luleå finns bara en "riktig" teaffär och deras chai-te är så blaskigt och smakar nästan ingenting. Jag har bett dem byta leverantör men det verkar de inte vilja göra. Tyvärr.

Nu har en bekant öppnat en butik, Lilla skafferiet, med lite smått och gott, chokladpraliner, kryddor, oljor och te. Jag hade sån tur att jag fick prova två tepåsar av hennes chai-te. Tusen tack! Det var faktiskt riktigt gott, men påsarna var så fina så jag vågade knappt använda dem. Perfekta att ge bort i present i t.ex. en korg full med godsaker.
Tepåsar, med och utan förpackning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar