torsdag 16 mars 2017

Pulled taco chicken

I går fick min Crock Pot laga middagen igen. Det är så himla smidigt och den här gången provade jag att göra pulled chicken och det blev lika bra som när jag gör min chili-pulled pork. Jag använde frysta kycklingfiléer direkt från frysen utan att tina dem något.


Pulled taco chicken

1 kg fryst kycklingfilé
2 påsar tacokrydda, eller gör egen
2 dl chilisås
0,5 dl vatten

Lägg de frysta kycklingfiléerna i din Crock Pot.
Strö över tacokryddan och chilisåsen.
Häll vattnet i botten på grytan.
Tillaga på låg temperatur i ca 6 timmar.
Dra sönder kycklingen med en trägaffel.
Servera med goda tillbehör, t.ex. grönsaker, tortilla och dressing.

Jag åt kycklingen till en sallad men det är även gott att äta tacochips eller tortilla till. Andra serveringsförslag är baguetter eller hamburgerbröd, eller ris, pommes eller potatisgratäng. Byt tillbehör och det känns som du har en helt ny maträtt. Perfekt, eller hur?

Det bästa var att jag använde helt fryst kyckling, dvs ingen förberedelsetid behövdes för att tina kycklingen.

Frysta kycklingfiléer med chilisås och tacokrydda......
....efter några timmar blir det denna goda pulled taco chicken.

Ni har väl inte missat att det det är fredag i morgon! Känns som det var länge sedan jag fick ha riktig fredagskänsla, pga sportlov, sjukdomar och vabbande, men nu känner jag äntligen att jag längtar efter fredag och den härliga känslan man kan ha på fredag med en hel helg framför sig.

Tror jag ska börja njuta redan i kväll 😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar