torsdag 4 juli 2019

Powernap och fest

Vilket tråkigt och snopet slut det blev på fotbollen i går. Sveriges damer var ju bättre och så värda en finalplats, men tyvärr räcker inte det utan det är målen som räknas. Men nu laddar vi för bronsmatchen på lördag OCH för kvällens basketmatch. Det är ju EM-kvartsfinal för Sveriges damer. Missa inte det!

Risken är dock rätt stor att jag missar stora delar av matchen eftersom jag ska har två kompisar på besök i kväll. Dags för sommarens träff och vi hoppas på samma tur med vädret som vi ofta har när jag ordnar sommarträffen. Prognosen verkar fortfarande lite osäker, men oavsett hur vädret blir är jag säker på att vi får en bra kväll. Och angående basketen så hoppas jag att de tar sig vidare så jag får se Sverige i en semifinal istället.


Det har blivit lite för lite sömn för mig de senaste dagarna, då jag kommer i säng alldeles för sent och stämplar in på jobbet redan klockan sex. Så nu ska jag ta en powernap för jag vill ju inte somna till fördrinken, sedan ska jag fortsätta festfixandet.

Utan att avslöja för mycket om kvällens meny kan jag säga att jag ska blanda fördrink, grädda efterrätt, koka förrätt och skära grönsaker. Dessutom ska jag skura o torka altan o utemöbler och duka bordet. Sedan hjälps vi nog åt med resten när väl gästerna har dykt upp.

Ha en bra torsdag och missa inte kvällens basketmatch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar