tisdag 16 juli 2019

Fler än jag som märkte?

Gårdagen började med regn och mulet väder men avslutades med sol och en helt underbar kväll med hela La famiglia samlade💖 

På förmiddagen passade jag på att städa och rensa lite inne inför fredagens kalas. Skönt att göra bort inne-måsten när man ändå inte vill vara ute. Men lagom till middagen blev det kanonväder med klarblå himmel och sol. Så vi satt ute och åt den goda asiatiska biffsalladen och sedan flyttade vi till loungen för efter-middag-teet där vi ytterligare kunde njuta av solen. Gäller att passa på för det har inte varit många varma och sköna kvällar i år.

Asiatisk biffsallad

När väl solen gick ner bakom hustaken gick vi in och såg några serie-avsnitt - bästa avslutet på semesterkvällar. Jag älskar att slippa tänka på att jag måste gå och lägga mig för att inte bli för trött dagen efter. Så skönt att slippa tänka på klockan.

Innan jag somnade hann jag även med att läsa några sidor i deckaren som jag håller på med - att läsa böcker är också lyx som jag bara hinner med på semestern. Tänk vad mycket roligt man hinner när man har semester 😀

Jag sov sedan i ett par timmar innan jag vaknade och var klarvaken. Någon mer som var vaken i natt? Jag blev inte förvånad när jag kollade månkalendern och märkte detta 👇


Japp det är fullmåne i dag och då sover jag oftast sämre. Någon mer som märkte av månen i natt? När jag väl höll på att somna om vid 6-tiden så var det en skata som satt på fönsterbläcket och försökte äta upp en fjäril som var på insidan. Inte så smart 😂 Så det lät som nån knackade på fönstret när näbben hela tiden stötte emot fönstret. 

Det lär bli en slö och slapp dag (igen) för det känns att det inte blev många timmars sömn i natt. Tur att jag är ledig och kan vila när jag känner för det. Som nu!

Ha en bra tisdag, oavsett om det är jobb eller semester som gäller för dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar