tisdag 5 mars 2019

Bubbel, semlor och oxfilé

Härliga sportlov💖

Ni som följer mig på Instagram (@matro_sara) såg att jag började morgonen tidigt med en kopp te och en bunt tidningar och nu börjar det kännas att jag vaknade tidigt efter att ha somnat sent. Igårkväll åkte vi vidare mot Åre och innan vi hade packat in alla grejer, bäddat sängarna och installerat oss så var klockan över midnatt.

Vi har haft en lugn, skön och solig dag utan stress och självklart har även vi ätit semlor. Hand upp du som inte har ätit semla idag. Vi testade Grädda Åres semlor som blev bäst-i-test. Men om det var det bästa Åre har i semmelväg så är de välkomna till Luleå för att prova riktigt bra semlor för inte var det här någon höjdare, den var ok men ingen vinnarsemla.


Efter en dag i slalombacken, och för mig som alltid fryser, så är det skönt med dusch o bastu innan middagen. En underbar tradition. Och lite för-bastu-mys med rosébubbel, apelsin, chips och oliver sitter aldrig fel.


Vi hade sån tur när vi var på affär'n för att handla middagsmat för de hade svensk ät-snart-oxfilé för drygt 200 kr/kg. Perfekt! Jag älskar när jag hittar bra mat med kort datum till bra pris. Bra för mig och min plånbok och bra för miljön då vi minskar matsvinnet. Win-win!

Till köttet åt vi ugnsstekt broccoli, stekta champinjoner, sallad, potatisgratäng och vår goda och superenkla ostsås med bara två ingredienser, som vi nästan alltid gör när vi lagar mat på semester och inte har tillgång till ett fullt utrustat kök och en massa ingredienser.


Nu har vi precis sett Luleå hockey vinna efter förlängning och jag gäspar för fullt så det blir en tidig kväll. Så skönt att krypa ner o få sova i en massa timmar för att se'n vara redo för dag två i Åre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar