lördag 9 mars 2019

Sällskap längs vägen

Trots att vi har haft jättebra dagar och Ida har fått åka ordentligt med slalom som hon älskar, så är vi alla nöjda med att vara hemma nu. Borta bra men hemma bäst - är ett så passande ordspråk. Sova i min egna säng, duscha varmt o länge och laga mat i mitt egna kök är saker jag saknar när jag är borta och som jag uppskattar mest med att vara hemma.

Det var klass1-varning för mycket snö igår när vi körde de 70 milen hem, men det var inte speciellt mycket snöfall. Det snöar mer i dag, så jag tror jag håller mig inne o myser o njuter mest hela da'n, förutom en sväng till affären så klart. Kylskåpet är hyfsat tomt och behöver fyllas på inför kommande arbetsvecka. Känns konstigt att man ska tillbaka till jobbet nu när man har kommit in i semester-mode.

Det som gjorde hemresan jobbig var all snörök som gjorde det besvärligt att köra om och möta andra bilar och lastbilar och en bit hade vi sällskap av 4 älgar som absolut ville hålla sig på vägen och inte inne i skogen med all snö. Sån tur att vi inte mötte nån bil i kurvan på krönet, jag satt o höll andan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar