söndag 4 juni 2017

Drinkkväll

Känns som det kommer bli en dag i lugnets tecken. Vila och äta goda rester från i går är det som gäller i dag. Vi hade en supermysig kväll i går med en massa drinkar, vin och mat och självklart en massa surr runt bordet.

Solen sken precis som jag hade önskat men inte var det speciellt varmt för det, så när vi började med en iskall men god Aperol Spritz-isglass var jag tvungen att gå in o hämta filtar så att vi kunde värma oss lite. Sedan hann vi även med min special-cosmopolitan innan vi gick in och värmde oss. Cosmopolitan serverade jag med en twist, dvs sockervadd som ger en rolig effekt vid servering.

Lite drinktilltugg i form av krustader med olika fyllning åt vi till de första drinkarna, sen gick vi in och åt caesarsallad och drack rosévin. Sallad och rosé kan det bli mer sommarkänsla?! Ja det vore väl lite värme i luften också.

Efterrätten blev en gör-din-egen-tårta-variant, då jag dukade fram minipavlovor, smörkräm, grädde och bär. Sedan fick var o en bygga ihop sin egen tårta med de ingredienser de ville. Ingen middag är komplett utan lite choklad så en skål med minitryfflar dukade jag också fram.


Drinkkväll


Drinkar

Aperol Spritz-isglass
Cosmopolitan med sockervadd
Applepie Martini
Matros Pink Heaven



Drinktilltugg

Västerbottensostkrustader med räkor
Chili cheese-krustader
Ädelostkrutader med hjortronsylt
Limemarinerade räkor på chili-tacochips
Picklade morötter med dip



Huvudrätt

Caesarsallad med kyckling och bacon
Hälla-ut-bröd
Fröknäcke
Bregott
Brieost
Chill Out rosévin



Efterrätt

Minipavlova med smörkräm, grädde och bär
Minttryfflar
Kaffe o Te

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar