tisdag 6 juni 2017

Chili cheese - krustader

Krustader är det perfekta drinktilltugget - supergott och går att variera hur mycket som helst. 

Dessa varma krustader med stark chili-mjukost var en ny variant för mig, men den kommer vi absolut att göra fler gånger. Olivia tyckte att de smakade som de Chili Cheese som finns på Max.


Chili cheese - krustader

krustader
hot jalapañoost (Kavli)

Fyll krustaderna med osten. 
Tillaga i 200 grader i ca 7 minuter.
Servera!

De var riktigt starka och det småbrände lite i munnen på mig men ändå är de så begärliga så jag kunde inte sluta äta av dem. Det kanske inte var bästa tilltugget till vin pga chilistyrkan, men...

Jag fyller krustaderna till drygt hälften och det blir nog starkt för mig. Vill man ha ännu lite starkare så fyller man krustaderna helt med den starka osten.


Vad har ni för nationaldagsplaner?

Vi ska ta det lugnt i solen i några timmar nu först, se'n ska vi till Kulturens hus här i Luleå och lyssna när Ida och hennes klass sjunger och efter det åker vi på restaurang o firar. Låter som en perfekt dag!

Jag måste nog sätta mig och göra lite listor för det börjar bli lite väl mycket planer nu fram till skolavslutningen om 10 dagar. Ida går ut trean och Isak nian så båda bryter upp med nuvarande klasskompisar och får nya klasser nästa år och då är det lite extra aktiviteter dessa sista veckor. I Idas klass är jag dessutom klassförälder och då är det lite extra att fixa. Men, men det går nog bra bara jag får mina listor så jag inte glömmer något och kan pricka av allt eftersom saker är gjorda.

Nej, nu ska jag ut i solen och njuta!
Vi hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar