fredag 5 maj 2017

Hallonglass Lchf

Trots att jag försöker undvika/dra ner på kolhydrater så äter jag gärna en efterrätt då o då. Speciellt efter en festmiddag som blir lite festligare med ett gott avslut.

Den här hallonglassen gör jag ibland eftersom den är både god o enkel, den är god bara som den är men även som tillbehör till kladdkaka eller något annat chokladigt.


Hallonglass Lchf

Mixa i en mixer eller med en stavmixer lika delar av
frysta hallon och
crème fraiche
Garnera eventuellt, servera så fort som möjligt!

Det blir lite mjukglasskonsistens och en god hallonsmak. Hela familjen tyckte om detta, trots att den inte innehåller något tillsatt socker. Me like!

Hallonglass och jordgubbshjärta
Lite choklad är alltid gott till hallon

Solen skiner och det är helt underbart ute. Hade gärna satt mig på altanen med ett glas rosé i väntan på en grillmiddag. Men så är inte planen för denna fredagkväll. Istället ska jag snart åka in till sta'n för styrelsemöte med Astma- och Allergiföreningen. Vi köper dit mat som vi äter samtidigt som vi jobbar, det gäller att effektivisera tiden när det är mycket som ska hinnas med. Varför bara göra en sak när man kan göra två...eller tre saker samtidigt 😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar