lördag 20 maj 2017

Solmysig middag

Äntligen fick vi lite sol och värme!
Det började lite segt på förmidda'n då det var småmulet från o till och det var bara solen som värmde de få stunder den var framme. Men på eftermiddan försvann alla moln och solen sken från en klarblå himmel. Lovely!

Om två veckor ska jag ha drinkkväll här hemma och jag funderar för fullt vilka drinkar jag ska bjuda på. I dag provade jag en drink med en effekt jag är lite sugen att bjuda på, så det blev en cosmopolitan med twist i solen före maten. Jag vill inte avslöja effekten/twisten än men det kommer....


Och när solen skiner då blir det grillat till middag så klart. Jag tror inte vi är ensamma som har ätit grillat i dag, eller vad tror ni. Grillad kotlett, sallad med fetaost och supergod fylld sötpotatis blev dagens middag tillsammans med ett glas rosévin. Sommarkänsla på det!

Men trots det soliga vädret så valde vi att sitta inne eftersom det blev en ganska sen middag och det än så länge bara är solen som värmer.



Efterrätten gick också i sommartema - jordgubbar och grädde. Vi fick tag i riktigt söta och goda jordgubbar trots att de inte var svenska. Jag måste nog köpa fler i morgon. Förutom grädde o jordgubbar provsmakade jag en kokoscookie som jag bakade tidigare i dag. En god kaka utan vanligt socker som blev bättre än jag hade vågat hoppats på.


Nu har jag lagt mig i soffan mätt och trött men så otroligt nöjd med denna mysiga dag. Tänk vad lite lugn och lite sol gör med humöret. Jag hoppas på en lika bra dag i morgon med sol, lite bakande, lite småjobb, god mat o dryck och mycket vila.

Ha en fortsatt bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar