fredag 3 juni 2016

Oxfilé, pioner och vila

Efter två kvällar i rad på krogen känns det helt underbart med en hemmakväll i soffan. Hur trevligt man än har det och hur gott man än äter på restaurang så vill jag inte göra det varje kväll. God mat hemma med familjen är svårslaget.

Igår på Bistro Norrland åt jag en god oxfilé, bearnaisesås och sallad, till det drack jag en chianti. Oxfilé är supergott och svårt att misslyckas med så det är ett säkert kort. Enda felet man kan göra är väl att steka det för mycket :) Jag var ute med ett gäng allergiker så det behövdes många olika varianter på specialmat och de lyckades med beröm godkänt att få det rätt och gott. Den mjölk- och äggfria bearnaisesåsen var visst kanongod. Bra jobbat Bistro Norrland!


Det har varit lite segt på jobbet i dag och det beror inte bara på gårdagens vinmängd utan även på att jag steg upp klockan fyra i morse för att skicka i väg Isak med flyget till Halmstad. Efter veckans sista arbetsdag kändes det extra bra att komma hem från jobbet till ett städat hem och snittpioner på bordet och veta att jag nu är ledig i tre hela da'r. Lovely!

Fredagsblommor på bordet gör väl alla lite gladare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar