lördag 25 juni 2016

Midsommardagen

Vilken härlig helg! Jag älskar när man får bonusdagar på helgerna. Det känns som söndag i dag och jag blir lika lycklig varje gång jag kommer på att det bara är lördag. 

Hade ni en bra midsommarafton? Vi hade en lugn och skön dag! Vi pysslade på med lite smått o gott i lugnt tempo hela da'n innan vi gick över till grannarna vid fyra-tiden där vi hade knytis med mycket godsaker. Vi bidrog med Västerbottens-skagen, gravad lax, fyllda ägghalvor, balsamvinägermarinerad kall fläskfilé och fetaostkräm.

Så ni kan ju gissa vilken god frukost vi åt i dag ute på altanen. Jag tror faktiskt att det är premiär för frukost på altanen. Men jag kan ha fel, eventuellt hann vi med något altan-frukost under värmeböljan i maj.


Vi var tvungna att skura bordet extra noga innan vi åt för det var fullt med aska på det. Tidigt i morse brann nämligen några k-märkta s.k tysk-magasin ner på andra sidan vattnet och det måste ha blåst åt vårt håll. De kallas för tysk-magasin för under andra världskriget använde tyskarna magasinen till förråd på sin väg mellan Norge och Ryssland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar