måndag 29 juni 2015

Nya recept på gång

Ska bara skriva lite snabbt till er sen ska jag gå och lägga mig och fortsätta läsa boken jag började med på Mallorca. På semestrar läser jag jättemycket men väl hemma är det så mycket annat jag gör istället och jag glömmer bort böcker, tyvärr. Jag älskar verkligen att läsa så jag måste komma igång med läsningen igen. Ska börja med att köpa bättre sänglampor!

Dagen började jag med att göra en sommar-gravlaxröra, ett recept som ni kommer att få de närmaste dagarna. Den var verkligen fräsch och god. Jag gjorde bara en liten sats för att se om det blev gott, nu när jag vet att det blev bra gör jag nog en större sats imorgon.


På eftermiddan for jag och tjejerna o tittade på utemöbler. Nu vet jag vad jag vill ha! Få se om jag får med mig Leif på det också, vi brukar inte tycka lika :) Egentligen var det en loungemöbel jag skulle titta efter, men det var ett matbord och stolar jag hittade. Så loungemöbel-problemet kvarstår.

Sen fick jag skynda mig hem för att hinna fixa middag innan det var dags för Isaks fotbollsmatch. Dagens middag blev paj av pulled pork-rester. Ni vet väl att jag älskar att göra nya maträtter av gamla rester. Man känner sig så duktig då :) Ännu ett recept ni kommer få de närmaste dagarna.


Efter fotbollen satte jag och Olivia igång att baka. Igår misslyckades vi lite så vi var tvungna att göra ett nytt försök i dag och nu, med vissa justeringar, gick det bättre, tack o lov. Recept kommer :)


God natt, vi hörs i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar