lördag 27 juni 2015

Frukostlugn

God morgon!
Är ni många som har börjat er semester i dag? En vecka efter midsommar brukar ju vara vanligt att börja sin semester. Själv har jag ju hunnit med två veckor och har flera veckor kvar.

Vad härligt det var att få sova i sin egna säng men jag vaknade alldeles för tidigt för att se till att Isak tog sig i väg på sin (efterlängtade) fotbollsmatch. Hoppas på vinst så att de tar sig vidare i cupen så att jag får se en match också. Jag har haft en lugn och skön morgon i min ensamhet och det är nästan lika mycket värt som att sova. Jag har precis avslutat min frukost framför morgontv i soffan (händer bara när jag är ensam hemma).

Frukosten bestod av några favoriter - finn crisp med hushållsost och gurka, lingongrova med skinka, ost, gurka och paprika. Dessutom några svenska jordgubbar (såå goda) och självklart en kopp te (och nu är det nog dags för kopp nummer två).


Det är mulet ute just nu men det sägs att det ska klarna upp men i dag är jag inte så väderberoende för i dag är det fullt upp med att packa upp resväskorna, tvätta, baka, fylla på kylskåp och planera kommande kalas. Ida fyller snart år och ska, som vanligt, ha två kalas - ett för kompisar och ett för släkten. Så mat, fika och aktiviteter måste funderas ut och fixas i ordning.

Ha en bra lördag så hörs vi senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar