söndag 12 april 2015

Sambalmiddag

Nu är middagen precis bortplockad och vi är på väg ner i bastun, som vanligt när det är söndagkväll. Skön uppladdning inför kommande arbetsvecka. En arbetsvecka som bland annat innebär en stockholmstripp för mig. Men tyvärr har vi ingen ledig tid där så jag hinner inte med nå roligt, inte ens lite snabbshopping.

Dagens goda middag var sambalburgare, sambalkräm, sparris och ugnsrostad potatis o sötpotatis.


Vi hade tänkt grilla men det hann bli både kallt och sent innan vi började med middagen. Så istället för grillen blev det ugnen och spishällen som fick fixa maten. Innan middagen var vi en sväng till stan och hela familjen förutom jag fick nya skor. Tråkigt att inte jag hittade några, men skönt att de stora barnen nu har rejäla, snygga och bra skor för vår-löpträningen. Och utan skor kan ju inte jag ut o springa. Vad synd :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar