torsdag 23 april 2015

Bästa lunchstället

I dag lyxade jag till det med lunch hemma. Det är bland det bästa jag vet och när jag jobbade i stan åkte jag hem lite då o då på mina luncher. Ett bra brejk och ett perfekt sätt att samla energi. Men nu, med 4 mil till jobbet, är det inte att tänka på. Förutom dagar som i dag då jag hade ett möte i Luleå klockan 14.

Avokadomacka, chai-te och en mattidning = kanonlunch

Eftersom jag kom hem tidigt från jobbet i dag passade jag på att baka inför morgondagens projekt-planeringsmöte. Det var så länge sen jag bakade så jag hade lite beslutsångest vad jag skulle baka nu när det väl var dags igen. Till slut föll valet på krispiga dajmhavrekakor, som blev såå goda. Recept kommer!

Havregryn, kokos och dajm = kanonkaka
Känns som det har varit en riktigt bra dag då jag har hunnit med lite mer än bara jobb, jobb och jobb. Välbehövligt och nu hoppas jag på fler såna dagar. Dessutom fick jag en "guldstjärna i himlen" av en chef som jag hjälpte i det nya systemet idag. Så kul med uppskattning! Smart av henne också för nu kommer hon alltid få förstklassig hjälp av mig :)

Men för att det ska bli en riktigt bra dag gäller det att Northland basket vinner och behåller guldet i Luleå. Har ni sett deras roliga musik- och dansvideo som jag har publicerat på Matros facebooksida? Det är en jämn match och bara några minuter kvar så nu ska jag fokusera på den.
Uppdaterat: Oj så spännande det blev och det viktigaste av allt - Northland basket från Luleå vann SM-guld för andra året i rad #Luleåvinner

Hörs i morgon med en härlig fredagskänsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar