torsdag 1 januari 2015

Nytt år efter en trevlig kväll

Då har vi vaknat upp till första dagen på 2015. Trots att klockan är 11 är det bara jag och Leif som har vaknat, alla barnen ligger fortfarande o sover skönt. Snart måste de nog börja vända tillbaka dygnet för att orka upp när skolan börjar.

Nyårsafton firade vi hos grannar och efter allt jobb och all stress den senaste tiden var det så otroligt skönt att få gå bort och bli bortskämd med god mat och dryck. Tack M & H! Det dukades upp ett buffébord helt i min smak med både kallt o varmt, kött o skaldjur och en massa olika grönsaker.

Jag började med lite kallskuret
Marinerad kyckling (blev även Idas favorit)
Örtdressing
Toast Skagen
Kräftsalsa med bl.a. avokado, mango och koriander (kommer definitivt göra nå liknande snart)
Rödbetor, päron, chevre i ugn (varför äter jag inte rödbetor oftare, det är ju så gott)


Sen fortsatte jag med lite varm mat 
ugnsgrillad fläskfilé (blir aldrig fel)
ugnsrostad potatis, morötter och sötpotatis (sötpotatis är så gott, så det ska jag definitivt äta oftare)
sås
sallad


Till efterrätt bjöds vi på en god
hallonparfait (fräsch avslutning på en underbar middag)
och en härlig godisskål ställdes fram

Till fördrink var det en grön drink 
och efter maten bjöds vi på en röd-orange drink. 
Visst blir man glad av färg?


Ser ni dubbelglaset längst ner till höger på bilden ovanför? Det fick värdparet i present av en av gästerna som själv har gjort det. Läckert och kul, eller hur? Här kan ni se mer av Lindas glaskonst och företaget Heta Hyttan.

Nyårsafton avslutades som varje år med att vi går ner till isen och tittar på de stora fina fyrverkerierna som kommunen skjuter upp inne i stan.


GOTT NYTT ÅR
2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar