lördag 3 januari 2015

Julrester

Jag hade tänkt höra av mig tidigare men jag har haft fullt upp hela dan. Men nu äntligen har jag sjunkit ner i soffan med en kopp te och en chokladbit (rester från julgodiset). Ensam hemma njuter jag av tystnaden och lugnet. Eftersom jag smet hem ett par timmar tidigare igår pga vädret borde jag egentligen jobba lite men jag passar på att njuta av lugnet ett tag först.

Julgodisrester - perfekt avslut på en god middag.

På eftermiddan hade vi finbesök av mitt kusinbarn vars söta 2-åring har pratat så mycket om Ida så det var hög tid att de fick träffas och leka ett par timmar. Då passade jag på att göra några Toast Skagen att bjuda på tillsammans med julfikarester som lussekatter och pepparkakor. Lussekatter och saffransbullar i all ära men nu börjar jag längta efter en riktigt mumsig och stor kanelbulle.

Toast Skagen till eftermiddagsfikat.

Även middagen bestod av julrester då jag gjorde en skinkjansson, dvs en janssons frestelse med skinka då jag använde rester av julskinkan. Godaste sättet att bli av med sista skinkbiten. Ida höll aldrig på att sluta äta :)

Hade planer på att städa bort lite julsaker i dag också men det hann jag inte med, hittade roligare saker att göra istället. Men i morgon kanske det blir av, i alla fall tomtarna skulle jag vilja ta bort. Alla fina ljuspunkter vill jag ha kvar så länge det går.

Skinkjansson, bästa sättet att bli av med sista biten av julskinkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar