fredag 16 januari 2015

Popcorn-mys

Är det fredagsmys hos er också?

Efter en tacomiddag sitter vi nu i tv-soffan och ser Fångarna på fortet, eller Ida ser det medan jag är vid datorn och Leif vid iPaden. Familjemys :) Isak som har varit på bio kom precis hem och äter lite tacorester och för ovanlighetens skull tänker han stanna hemma sen trots att det är fredag. Som den hönsmamma jag är älskar jag när barnen är hemma.


Sitta i soffan med nattlinne och äta popcorn. Kan det bli mysigare? Inte enligt Ida! Det här är fredagsmys på hög nivå. Och så härligt med en lugn stund tillsammans efter en hektisk vecka där man knappt hinner sitta ner tillsammans.

Visst har jag hittat fina popcorn-muggar? Både jag och barnen älskar dem. Popcornen blir lite godare när man serverar dem i muggarna.


Älskar ni fredagkvällar? Det är ingen hemlighet att jag älskar dem. Vetskapen om att jag nu får sova och ta det lugnt två morgnar på raken gör att jag ler med hela kroppen. Det är så underbart och bästa känslan som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar