lördag 18 augusti 2012

Grillburgarlunch


Nu verkar det som regnet är på ingång, men medan solen sken och det var varmt satt vi ute och åt en god lunch. Vi hade lovat bort några bärbuskar till några bekanta som kom och hämtade dem i dag och då passade vi på att bjuda på lunch också så att barnen skulle hinna leka och vi skulle hinna surra.

"Mmm det var så gott så man måste ta stora tuggor!"

Leif grillade grillburgare, en gammal favorit som innehåller en massa smaskigheter bl.a basilika, chilisås och västerbottensost. Till det åt vi grillat lantbröd av surdeg, sallad, gurka, tomat, rödlök, hamburgerdressing och chutneysås. Jag lyckades avstå surdegsbrödet trots att det såg riktigt gott ut, känner mig såå duktig.


Nu sitter jag med en drink i min hand och ska snart börja göra mig i ordning för middag på stan på tu man hand med min man. Det händer inte varje dag! Ida ska sova hos mormor och morfar och de stora barnen är ensamma hemma i kväll med kompisar tills vi kommer hem.

Vackra gladiolus 
och en god drink i mina fina martiniglas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar