tisdag 7 augusti 2012

Tacokväll med goda vänner

Nyss nedsjunken i soffan. I kväll har två av mina bästa och äldsta vänner (dvs jag har känt dem länge, bäst att göra ett förtydligande eftersom de är ett år yngre än jag är) varit här, så det har varit mycket surrande mellan allt ätande :)


Efter mycket funderande kom jag på att jag gör en taco-kväll med "vanliga" tacos med vanliga tillbehör men även en tacopaj, som jag tycker är lite roligare att äta än "bara" tacos. Men eftersom jag vet att barnen föredrar tacos så ville jag inte bara ha tacopaj.


Till efterrätt gjorde jag en blåbärspaj som jag tyvärr hade inne i ugnen lite för länge, men den var ändå helt ok. Smaken var god men kanten var lite i hårdaste laget.


Isak var tyvärr tvungen att åka på fotbollsmatch så han fick äta före oss och kom sen hem när det var dags för efterrätt. Han skulle egentligen inte ha spelat kvällens match men då de hade så många återbud ringde de in fler spelare. Det var en glad kille som kom hem från matchen för han hade gjort ett snyggt 5-5-mål. Tyvärr lyckades motståndarna få in ett till mål, annars hade ju Isaks mål varit riktigt viktigt. Typiskt att målet kom på en match där jag inte var med så jag inte fick se Isak göra målgest. Men på torsdag är det match igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar