måndag 7 maj 2012

Grilltider

Trots att solen har lyst hela da'n har det inte varit speciellt varmt men det gör inte så mycket, för bara att solen skiner gör mig lycklig. Så fort solen skiner så blir det grillat till middag hos oss...nästan alltid i alla fall. Idag grillade vi en hel bit karré som blev jättesaftig och god.


Efter jobbet hämtade jag ut ett roligt paket som passar bra nu när det är grilltider - ett paket fullt med marinader och glaze från Santa Maria. En rolig nyhet är marinad i stora påsar som man öppnar, sätter ner köttet i, försluter och sen får det marinera ett tag innan man tar upp köttet och grillar det. Verkar väldigt smidigt!

Nu ska jag baka krämiga vinbärspajer som jag ska ha till försäljning. Jag bakade tre igår men de var så goda så en försvann i ett nafs. Få se hur många jag hinner sälja innan de är uppätna av oss själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar