torsdag 3 maj 2012

Ikväll firar vi att det är fredag imorgon

Idag har vi varit och gjort pass till alla tre barnen. Eftersom de är under 18 år var både jag och Leif tvungna att vara med (om vi inte ville skriva under en massa papper som dessutom skulle bevittnas). Polisstationen stänger så tidigt att jag var tvungen att gå iväg från jobbet för att hinna och jag var lite orolig hur lång tid det skulle ta. Tre förväntansfulla spralliga barn som skulle ta kort och en massa information som skulle skrivas gjorde att jag trodde det skulle dra ut på tiden. Men de var väldigt effektiva och det gick väldigt snabbt. Tack för det!


Ibland oftast glömmer jag vilken receptsamling jag har här på bloggen. Jag hade bestämt att vi skulle äta fläskytterfilé och zucchini till middag, så jag satte igång att googla. Ett av de recepten som såg godast ut var från...Mat-ro och då kom jag på att jag "gick över ån efter vatten". Varför inte bara söka på bloggen istället för på hela internet? Så till middag idag blev det Fläskfilé, kantareller och zucchini tillagad i ugn, serverad med pressad potatis. En perfekt rätt för mig som inte tycker om stekos och älskar mat som klarar sig själv i ugnen.

Känns nästan som fredag idag, vi åt lite godare, dukade lite finare och snart är det Let's Dance (eftersom det är hockey-vm imorgon).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar