tisdag 15 maj 2012

Middagsplanering

Det var länge sedan vi hade nån planerad middag med gäster men nu är det dags igen. Det roligaste är nästan all planering inför middagen. Har bläddrat i tidningar och bland sparade recepet för att komma på nå kul, nytt och gott. Jag har hittat en del spännande saker nu gäller det bara att välja för jag kan inte göra allt. Det lär inte behövas någon kvalificerad gissning för att komma på att det blir grillat till huvudrätt. Fast vem vet...vi kanske chockar er och bjuder på något annat. Ser nu att prognosen visar regn hela torsdag så vi kanske skippar grillandet ändå.

Ska bli skönt med en långhelg. Hoppas solen vill visa sig åtminstone nån av dagarna, gärna alla. Än har vi inte haft någon riktig vårvärme, men nu tycker jag att det är dags. Hoppas kunna skura altanen och ta fram utemöblerna i helgen.

Ida hjälper att tömma diskmaskinen.

Ikväll har vi haft städkväll här hemma och alla har hjälpt till att plocka undan allt som ligger på fel ställe och ibland känns det som att inget ligger där det ska ligga. Men nu är det undanplockat - så himla skönt. Nu kallar sängen på mig och jag hoppas jag får ligga i den hela natten. I natt kom Ida och var rädd och ville inte sova själv så jag la mig i bäddsoffan så hon slapp sova ensam i rummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar