fredag 11 maj 2012

Trött grillmiddag

I morse vaknade jag klockan tre med fruktansvärd huvudvärk och lyckades inte somna om. Tror ni jag är nå trött nu? Vi har precis dukat bort middagen som bestod av ugnsrostade rotsaker, lök och zucchini med grillad fläskytterfilé och majs. Gott...som vanligt! Vad har ni ätit för gott för att fira att det är fredag? Nu tänkte jag ta en stor kopp te och se om jag piggnar till lite, men jag är rädd för att jag inte orkar se hela vm-hockeymatchen mellan Sverige och Ryssland.


Idag har vi varit på barnmottagningen på årlig kontroll av Idas astma. Eftersom hon har haft sån bra vinter då hon knappt har varit förkyld och de gånger hon har varit förkyld har astman varit lindrig så tyckte barnläkaren att vi inte behövde gå på årliga kontroller nå mer. Känns så skönt! Tyvärr lär hon få leva med sin nötallergi resten av livet eftersom nötallergi sällan aldrig växer bort, som mjölk- och äggallergi oftast gör.

Nu kallar tekoppen och tv-soffan. Ha en bra kväll så hörs vi imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar