söndag 30 januari 2011

Muffinsformar på rea

Nu var det länge sedan jag gjorde ett inlägg, men jag har inte haft tid. Jag har haft en jättebra helg. Det började i fredags med en After work med jobbet. Det var en hyfsat god buffé, buffé är ju alltid buffé. Som oftast åt jag bara det kalla och struntade i varmrätterna. Jag åt bl.a. lufttorkad skinka, ägg, skagenröra, tomat- och löksallad, oliver, tunnbrödssnittar, ost o kex, melon och vindruvor. Det blev inte så sent för nån av oss och det var skönt så man inte behövde känna sig som en svikare när man gick tidigt. Jag promenerade hem i underbart väder, nollgradigt och vindstilla. Sen hann jag mysa lite med storbarnen till Let's Dance innan det var dags att sova.
Muffinsformar i papp och silikon och drickglas/flaskor till sommaren

På lördag var jag och Olivia på stan och gjorde en massa fynd, halva reapriset på en massa saker. Vi köpte kläder, hårband och självklart fyndade jag köksgrejer också bl.a. muffinsformar både i silikon och fyrkantiga i papp. Silikonmuffinsformen har jag provat idag till bananmuffins och de blev jättebra och fina. Vi hann även med en fikapaus mitt i alla rea-shopping. Det var en såå mysig eftermiddag med min äldsta dotter. På kvällen var hela familjen utom Ida på hockey, tyvärr var det en dålig match som Luleå förlorade. Så typiskt när jag väl tar mig i väg på hockey.

Nu ska vi äta söndagsmiddag - helstekt marinerad fläskfilé och potatisgratäng. Mums!

1 kommentar:

  1. Jag tyckte också det var jätte mysigt på stan. :)
    Vi måste göra om det!!

    Kram Olivia

    SvaraRadera