onsdag 26 augusti 2020

Stanna hemma

I måndags blev jag lite hängig under kvällen. Det är så obehagligt när man sitter i soffan och går från frisk till sjuk på några minuter och man känner hur febern kommer krypande och halsen börjar värka. Så jag gick och la mig riktigt tidigt - en god natts sömn brukar kunna göra underverk. Men trots det var jag inte helt frisk när jag vaknade. Men helt ärligt var det inte en speciellt bra natt med mycket sömn, för jag sov så himla oroligt förmodligen pga febern. 

Tänk att lite förhöjd temperatur (har lärt mig att man inte får kalla det feber om det inte är över 38 grader) kan göra att man sover så oroligt. I vanliga fall hade jag tagit en Alvedon och åkt till jobbet, men numera är ju inte det okej. Så jag stannade hemma och är hemma även idag eftersom jag kände mig lite febrig till o från under gårdagen. Inte speciellt mycket, men tillräckligt för att inte vara bland folk under denna pandemi.


Egentligen är det ju ganska sunt att man nu "tvingas" stanna hemma om man är lite krasslig. Att jobba med Alvedon i kroppen och riskera att smitta kolleger med förkylningar är ju inte speciellt schysst Så jag hoppas den här omtänksamheten mot andra (och sig själv) kommer finnas kvar även efter pandemin.

Idag ska jag vila och dricka te mest hela dagen, samtidigt som jag varvar lite serietittande med att lyssna på ljudbok. Låter som en ganska bra onsdag ändå. I alla fall om man hade valt det själv, men när det beror på att man är småsjuk är det inte alls lika kul. Konstigt det där! Men jag har så svårt att njuta av att vara hemma när jag vet att det är en arbetsdag.

Igår lyxade jag och Ida till det med hemkörning av pizza. Då behövde jag varken laga mat eller köra o hämta den, utan kunde bara vara hemma o vila och vänta på att få maten serverad. Vardagslyx! Idag ska jag däremot försöka göra nån enkel middag eller om jag kanske ber Ida laga mat. I dag är en av få dagar denna vecka som hon inte har nån träning och hon älskar ju att laga mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar