lördag 29 augusti 2020

Hemmalördag

Idag har jag vilat, främst i soffan framför tv:n men även en liten stund ute i solen. Vilken augusti vi har, så underbart med alla soliga och fina dagar som jag njuter av även då jag är inomhus. Tänk om september kan bli lika fin. Det skulle underlätta så mycket om vi kan fortsätta umgås utomhus någon månad till. Och då skulle jag även få njuta av mina orangea och fina höstblommor ytterligare ett tag.


Vi var egentligen bortbjudna på middag ikväll men var tvungna att ställa in eftersom jag inte är helt frisk än. Så himla tråkigt men det kommer fler helger, så jag hoppas att vi alla håller oss friska framöver och att vi kan träffas snart. Och jag hoppas att jag snart blir frisk för nu är jag så otroligt less på att känna mig hängig. Ja, ja, jag ska sluta gnälla, men ibland är det så himla skönt att få gnälla av sig lite.

Så istället för att bli bjuden på go'middag hos vänner blev det en familjefavorit här hemma - lövbiff, ost-sås, sallad och pommes (för de som ville). Så himla gott o enkelt, framför allt eftersom jag slipper stå o steka. Steka är bland det tråkigaste jag vet och oftast undviker att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar