lördag 15 augusti 2020

Fredagsmys med ost- och charkbricka och annat gott

Förra fredagen bjöd jag på fredagsmys med bl.a. en ost- och charkbricka. Vi satt ute länge och njöt av sommarkvällen, trots att det blev lite småkyligt och fuktigt som det ofta blir på kvällarna i augusti. Men älskar att sitta ute länge på kvällarna och dra en filt runt mig. Tack vare Corona och att vi vill vara ute så mycket som möjligt, framför allt när vi har gäster, så har jag suttit ute extra mycket och länge den här sommaren. Inget ont som inte har nå gott med sig...


Fredagsmys-godsaker

Ost- och charkbricka

parmaskinka
salami Napoli
kallt marinerat älgkött
brieost
ädelost
kaltenbach
mozzarella
kalamata-oliver

hjortronsylt
blåbärssylt
melonfat med 3 sorters melon
salladsmix
cocktail-tomater

pesto-omelett

finn crisp
TUC-kex
Digestive
smörgåsrån
fröknäcke
snabb-focaccia 

varm korv med bröd


Ser ni det fina fatet med ost och chark? Och oliv-skålen? Det fick jag i födelsedagspresent i somras. Visst är det fint? Och jag blir extra glad över att det är tillverkat här i Luleå av ett företag som heter Mokk. Här kan ni läsa mer om dem som inte bara gör så att jag får duka fint utan även Hemmagastronomi, en av Luleås "fin-krogar".

På tal om Hemmagastronomi så ska vi snart cykla in dit och fira vår bröllopsdag någon dag i förväg eftersom Leif jobbar borta på den riktiga dagen. Och vi vill ju inte gå miste om att fira något. Ni vet väl vad jag brukar säga "Allt som kan firas ska firas".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar