lördag 22 augusti 2020

Favoritlördag

Åh vilken underbar dag jag har haft💖
En lördag helt i min smak, med både nytta och nöje. Jag började med långfrukost, shopping och lite serietittande, innan jag storstädade och röjde i två rum/förråd och sedan blev det en riktig go'middag med ett glas rödvin innan dagen nu avslutas i tv-soffan med favorit-teet och en chokladbit (eller två).

Middagen var perfekt stekt pepparbiff, ugnsrostad potatis, morötter, rödlök och zucchini, vitlöksostsås och sallad med bl.a. nektariner. Förra lördagen åt vi stekt biff och potatis på fin-restaurang men den här middagen var minst lika god. Steka kött är verkligen Leifs specialitet. Så nu ska jag sluta köpa fin-kött på restaurang för jag blir ändå alltid besviken.


Min shopping idag bestod av en massa nya köksgrejer inhandlade på Rusta. Bra o fina grejer till riktigt bra pris. Så kul att fynda! Jag köpte en massa nya tallriksunderlägg för de gamla har blivit lite tråkiga då vi spillt på de flesta. Så nu har vi nya och fräscha att duka med istället. 

Kompletterade även en av mina serviser med fyra nya matchande skålar och hittade även skålar med lock i en fin blå färg till bra pris så jag var tvungen att köpa en stor och två små. Dessutom köpte jag metall-sugrör, ett steg i att plastbanta här hemma.


Hoppas att ni också är nöjda med er lördag 💕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar