tisdag 18 augusti 2020

Sista dagen

Nu är dagen tyvärr här, sista semesterdagen för denna sommar. Vad har jag nu inte hunnit med i sommar, som jag måste göra idag? Jag tror faktiskt att jag har hunnit med det viktigaste, annars har jag ju lediga helger framöver som jag kan fixa det på. Jag hade velat ha en dag med riktigt busväder så att jag hade kunnat vara inne och storstäda huset innan jobbet drar igång. Men det har ju varit så soligt och fint och jag tänker inte slösa bort soliga dagar med att vara inne.

Prognosen säger att lördag ska bli en skit-väder-dag så då står städning på att-göra-listan. Känns som vi bara har gjort det viktigaste när vi väl har städat så jag längtar faktiskt till en riktig storstädar-dag. Få se om jag är lika peppad när det väl är lördag.

Det var så vackert igår när jag gick längs stranden, solen glittrade i vattnet och det var så lugnt och fridfullt. Ska snart ta mig ut på dagens promenad men väntar nog ett tag så det hinner bli lite varmare för vi har så morgonkallt numera, knappt 10 grader, brrr.


I morse vaknade jag redan klockan 6 och istället för att försöka somna om steg jag upp och började dagen. Lika bra att börja vänja sig vid tidiga morgnar. Nu sitter jag vid frukostbordet och längtar tillbaka till sängen. Men lika bra att jag är riktigt trött i kväll så att jag kanske kan somna i tid för att vara hyfsat pigg i morgon, första arbetsdagen för hösten.

Egentligen har jag tagit semester imorgon också för planen var ju att vi skulle komma hem från Spanien sent ikväll. Men nu när det inte blev nån Spanien-resa är det lika bra att spara semesterdagen till i höst eller vinter. Jag har haft mycket semester i sommar, uppdelad på två perioder, så ett tag hade jag tänkt börja jobba redan igår eller idag. Men jag bestämde mig för att fortsätta vara ledig och njuta av finvädret och lugnet lite extra.

Nu ska jag återgå till frukosten, men jag tror jag ska flytta till tv-soffan och se nån serie samtidigt som jag äter lite fil och blåbär och dricker min andra kopp te.

Fil och en klick hemkokad blåbärssylt....
....som man sedan rör om innan man mumsar i sig.


Ha en bra tisdag💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar