onsdag 27 februari 2019

Småplocksmys

I lördags dukade vi fram lite smått o gott till middag. Så himla gott och hela familjen älskar det. Förut åt vi småplocks-middagar jätteofta, nästan varje helg men nu var det jättelänge sedan. Det är så mysigt att sitta länge och plocka o äta av alla godsaker. Alla hittar några favoriter på bordet, men vissa saker är mer populära än andra. I lördags var det en rykande åtgång på allt med räkor.


Småplocksmys

omelett med basilika- o gräslöksost
toast skagen
skagenröra
räkor
prosciutto
chicken nuggets
köttbullar
baguette

Mycket gott att välja av
Toast Skagen
Krämig omelett med smak av basilika och gräslök
Rödbetor och fetaost på salladsbädd
Mitt val!

NU är det onsdagkväll, jag som trodde att det var onsdag redan igår 😄 Två dagar kvar på jobbet tills jag får sova o vila i en hel vecka. Det värsta med att åka bort är att man måste packa. Jag hatar att packa och ännu värre är det att packa upp när man kommer hem. Men det måste göras....men man kan ju vänta in i det sista. Nu håller jag på att tvätta kläder för fullt så att vi har lite att välja på när vi väl sätter igång att packa.

Se'n måste jag även åka på affären för att fylla upp kyl o frys till de som stannar hemma och självklart måste jag handla lite gott till bilresan. Lite sött o lite salt för att orka åka bil i 7 timmar. Vad är era bilåkarfavoriter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar