torsdag 14 februari 2019

Alla-hjärtans-dag-middag

Jag hann 💖

Jag var ju inte helt säker på att jag skulle hinna fixa nån god o mysig alla-hjärtans-dag-middag efter jobbet och före alla aktiviteter. Men jag hann! Min bästa o finaste present i dag var att hela familjen var samlad till middag och vi satt riktigt länge vid bordet och åt o pratade. Mys deluxe.


Alla-hjärtans-dag-middag

Vi började med att äta en supergod tacogratäng med tillbehör, tillagad i en hjärtformad ugnsform dagen till ära. När vi var alldeles för mätta kom vi på att vi skulle ju äta efterrätt också. Men lite sött orkar man alltid.


Redan i går bakade jag en hjärtformad semmelkaka som fick stå och safta till sig ett dygn. Till den åt vi en klick grädde, allt för att det skulle bli så likt vanliga semlor som möjligt.

Isak som inte tål ägg och Ida som inte gillar mandelmassa fick istället äta hjärtformade gifflar och var nöjda med det.

Semmelkaka med grädde
Hjärt-gifflar.

Kvällen ska jag nu avsluta i soffan med att se hockey, lär förmodligen slumra en stund också känns det som. Känns nästan som fredag, när hela familjen var samlad till festmiddag. Men den riktiga fredagskänslan får vänta till i morgon. Underbart med två härliga dagar/kvällar i rad. Älskar att fira allt som kan firas, så underbart att sätta lite guldkant på vardagen.

Men jag har inte planerat nån fredagsmiddag, kom jag precis på. Har haft fullt fokus på dagens middag. Nu gäller det att tänka till så vi får det lika mysigt och gott i morgon när vi ska fira in helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar