tisdag 26 februari 2019

Rödbetor och fetaost på salladsbädd

Ha ha, jag höll på att skriva att det redan är onsdag 😃 men så fort går inte veckan. Det är ju bara tisdag än så länge. Men jag har hunnit så himla mycket den här veckan, så det är väl därför jag tror att det har gått mer än 2 dagar på den.

Jag har däremot inte hunnit visa er vår mysmiddag i lördags då vi dukade fram en massa gott, men det kommer. En av sakerna jag fixade i ordning var en av mina favoritsallader.


Rödbetor och fetaost på salladsbädd

blandsallad, gärna med spenat eller mangold
kokta rödbetor
fetaost

Lägg salladen på ett fat.
Lägg rödbetsbitar och fetaostbitar överst.
Ät o njut!


Alltså kokta rödbetor. Hur gott är inte det? Jag äter det alldeles för sällan, tänker jag varje gång jag äter det. Mättande, vacker och otroligt god blir den här grön-röd-vita kombinationen.


Vad säger ni om Frida Karlsson? Vår nya skidstjärna som tog VM-silver i dagens 10 km klassiskt trots att hon fortfarande är junior. Så imponerande! Jag såg målgången och blomstercermonin på svtplay nu i efterhand, så gullig tjej och självklart föll det en tår för mig. Är så himla lättrörd vid bra idrottsprestationer....och annars också.

Det känns som jag har en förkylning i kroppen, men jag hoppas att sömn är det enda jag behöver. När jag blir för trött och utmattad får jag ofta förkylningssymptom, som kan gå över bara jag tar det lite lugnt och sover ordentligt en eller ett par nätter. Ska bli så skönt att vara ledig hela nästa vecka när det är sportlov. En välbehövlig vila och återhämtning för mig. Så efterlängtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar