fredag 18 januari 2019

Extra efterlängtad

Äntligen fredag!

Förstår egentligen inte varför jag har varit så otroligt trött den här veckan och varför den har känts så lång. När man har mycket att göra på jobbet brukar ju veckorna gå i ett rasande tempo.

Men det beror förmodligen på allt som hänt de senast två månaderna med att pappa blev sämre och till slut somnade in en vecka innan julafton, julen som vi försökte fira så vanligt som möjligt, dåligt samvete för min höga frånvaro från jobbet, nyår, begravningen med allt för- och efterarbete och sedan sjukt mycket att göra på jobbet vid årsskiftet och början på året.

Men nu ska jag ha en lugn helg och sedan är det inte så mycket kvar av januari, och jag har inte gett upp hoppet om att februari kommer bli lugnare.


Vår matbeställning från Coop kom när både jag och Leif var på jobbet men Ida o Isak skötte det galant och packade in all mat där det hörde hemma. Vilken lyx att både slippa handla och packa upp påsarna. Så när jag kom hem från jobbet kunde jag sätta igång med middagen på en gång.

Barnen hade beställt kyckling-wok till middag och självklart fixade jag det och jag fick godkänt av alla. Ida tycker att vi ska börja med wok-fredagar istället för taco-fredagar. Blir så glad när barnen hjälper att planera middagar och de inte vill ha köpesmat.

Det tar lite tid att skära och woka allt, men med ett glas vin och lite god ost (Piave) blir det en mysig start på helgen. Precis som jag vill ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar