onsdag 2 januari 2019

Dumleflarn

Nu ska ni få receptet på den absolut enklaste kakan att baka. Om man nu kan kalla det för att baka. Endast en ingrediens, så smidigt och gott. De här flarnen blir verkligen jättegoda och är perfekta att använda till att dekorera efterrätter med. En len mousse eller pannacotta blir så mycket godare med lite krisp till och då passar ett dumleflarn perfekt.


Dumleflarn

Dela dumlen i 2 bitar, med t.ex. en sax.
Lägg glest på en plåt för de smälter ut.
Grädda i 175 grader i 6-8 minuter.
Låt svalna.
Ät som en kaka eller dekorera efterrätter med flarnen.


I morgon börjar allvaret med jobb och vardag igen. Hade behövt några dagar till ledigt för att återhämta mig ordentligt för jag har haft huvudvärk varenda dag hela ledigheten så det har inte blivit så mycket avslappning och återhämtning som jag hade hoppats på. Det har inte blivit mycket sömn heller pga värken och sömn är något jag hade behövt ordentligt av.

I dag fick jag äntligen en massage-tid och hade sån tur att de 30 minuter jag hade bokat kunde han förlänga till 45 minuter - han kände och förstod att jag behövde mer tid. Vilken maximal otur att jag fick så ont precis nu när det mest har varit helgdagar och ledigt för alla massörer. Men vilken tur att jag hittade en tid i dag och peppar, peppar så känns det redan bättre. Men jag ska boka in en ny 45-minuterstid nästa vecka för att det ska bli riktigt bra för så här ont så här länge vill jag aldrig mer ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar