söndag 7 januari 2018

Matsedel första arbetsveckan 2018

Inte ofta jag ställer klockan en vanlig söndag, men i dag gjorde jag faktiskt det. Annars var jag rädd att jag skulle sova bort hela förmidda'n och se'n inte kunna somna ikväll och då skulle jag vara extra trött i morgon när jobbet drar igång igen.

Mitt bästa knep för att få vardagen att fungera så enkelt som möjligt det är att ha planerat middagarna så man vet vad man ska tillaga när man kommer hem från jobbet och så att man har allt man behöver hemma. Vad är ditt bästa knep för en bättre vardag? Vi behöver nog alla lite tips nu efter en lång ledighet.


Matsedel första arbetsveckan 2018

Köttfri måndag
Självklart börjar vi veckan med en köttfri måndag och vi gör en smakrik paj och jag tror faktiskt att ingen saknar kött om du bjuder på denna småstarka paj.

Tisdag
Under jul har du säkert ätit köttbullar men nu är det dags för en köttfärslimpa som vi fyller med smaksatt färskost.

Onsdag
Gryta är perfekt vardagsmat som går att förbereda om man vet att man har ont om tid.

Torsdag
Endast 2 ingredienser (förutom laxen) behövs till den här fiskrätten. Värt att prova?

Fredag
Istället för vanlig taco gör vi en kycklinggratäng med tacosmak. Tacofredag på nytt sätt.

Veckans godsak
Har ni kvar mandelmassa efter julens julgodis och andra godsaker? Då passar det perfekt att baka dessa saftiga mazarinmuffins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar