söndag 14 januari 2018

Lördagsmys

Igår var det tjugonde knut och traditionsenligt tog vi bort det sista från julen - adventsljusstakar, stjärnor och julgranen. Men vi struntade i dansen och godiset. Det är verkligen med blandade känslor som jag plockar bort julen för det är så ljus o fint med allt julljus men det är ändå ganska skönt att huset är återställt och nu ser vi fram emot vårvintern, våren och sommaren.

Jag hann frosta av, rensa och sortera två av frysarna igår, nu är det bara en kvar och den är det bäst ordning i redan, så det blir ganska enkelt. Men i dag är det lite lite varmare så jag avvaktar nog till det blir lite kallare igen.


Jag tog en paus i allt städande när det var hockey på tv och fikade av min smarriga saffranskladdkaka utan vetemjöl och socker. Så himla god med en klick grädde och hallon. Eftersom jag älskar att fika är jag så glad att det finns så mycket gott man kan fika även fast man äter lågkolhydratkost. Framför allt första veckorna när sockersuget är som värst är det skönt att kunna stilla det värsta.

När de som hade sett hockeyn live kom hem efter vinsten åt vi kyckling Vindaloo, ett nytt gott recept jag provade igår. Framför allt Isak tyckte att det var jättegott och sa det redan efter första tuggan. Lycka! Det var en bättre lördag helt enkelt, som vi avslutade med lite seriemaraton i soffan och kom i säng alldeles för sent. Nu är klockan halv elva och vi har inte ens börjat med frukosten än, så enkelt faller vi tillbaka till julledighetstiderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar