söndag 28 januari 2018

Ändrade planer

Så typiskt oss!
I går förberedde jag middagen genom att lägga en fläskytterfilé i marinad som jag se'n inför middagen tänkte ugnssteka på låg temperatur i ugn. God lördagsmiddag med minimal ansträngning. Men när vi var på Ica Maxi och såg en fin bit entrecôte blev det ändrade planer och istället för lågtempererad fläskytterfilé blev det stekt entrecôte i skivor med rödvinssås och sallad.

Det är så typiskt oss - när vi väl har förberett mat så ändrar vi oss i sista stund. Ibland kommer man inte på en enda maträtt och ibland har man hur många som helst som man vill laga. Men nu blir det en enkel middag i dag istället, eftersom köttet redan ligger i marinad så behöver vi bara slänga in den i ugnen nån timme innan middagen. Och vi fick en kanongod lördagsmiddag då vi dessutom öppnade en flaska gott rödvin.


Nu ska jag gå och hitta på nå roligt med Ida som precis blev nobbad av kompisarna. Kanske spelar vi Five Crowns - roligaste spelet på länge. Jag brukar inte tycka om att spela spel, men detta kortspel där det gäller att både ha tur och vara lite smart är riktigt roligt. Tips! 

Eller så bakar vi nå gott, har haft lite planer på äppelpaj i helgen men det har inte blivit nå bakat....än. Kanske dags nu. Men vet inte vilken typ av äppelpaj, kaka eller muffins jag är sugen på. Måste googla lite efter inspiration tror jag.

Njut söndagkvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar