torsdag 9 november 2017

Svartvinbärsbubbel

Nu tycker jag det är dags för en drinktorsdag igen! 

Snart fredag och helg för många, men min helg har redan börjat för nu är det semester i Stockholm som gäller för mig. På agendan står framför allt Sthlm Food&Wine med tillhörande blogg-aktiviteter., men jag hoppas även hinna med lite shopping och café- o restaurangbesök.


Svartvinbärsbubbel

ca 450 g svarta vinbär
0,75 dl socker
2 dl vatten
1 msk färskpressad citronjuice
1 flaska torrt mousserande vin 

Koka upp svarta vinbär, socker och vatten i en kastrull. Rör tills sockret smält och vinbären tinat. 
Mosa vinbären och passera genom en sil.
Tillsätt citronjuice. 
Låt svalna.
Fördela i 4 glas, fyll på med torrt mousserande vin.

Perfekt att få i sig lite c-vitaminfyllda svarta vinbär så här i förkylningstider. Mousserande vin är gott som det är men ibland är det kul att göra en twist och tillsätta lite frukt eller bär, Bellini t.ex. 

Vill du göra en alkoholfri drink så tillsätter du Sprite eller liknande eller kolsyrat vatten beroende på hur söt drink du vill ha.


Efter 12 timmar hemma är det nu dags att stänga resväskan igen och flyga tillbaka till Stockholm. Trots att det blev så få timmar hemma och att det kändes lite onödigt så var det trots allt skönt att komma hem, sova i min egna säng, dricka gott te och krama familjen lite.

Igårkväll var jag inte jätteladdad att åka tillbaka till Sthlm, jag var trött, hade sprängande huvudvärk och mådde allt annat än bra. Vaknade även i morse med huvudvärk from hell och var väldigt nära att ställa in resan. Men efter en varm dusch, en kopp te och framför allt huvudvärkstabletter så är jag nu redo för en helg i huvudstaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar