fredag 3 november 2017

Italienskt menybyte

Taverna Gusto, Luleås italienska restaurang och även Olivias arbetsplats har bytt meny och vi var lite sugna på att prova några av deras nyheter. Så igår firade jag, Leif och Ida in långhelgen med god mat (och även ett glas vin för mig) i deras mysiga miljö. Extra bonus att vi fick träffa Olivia också 💕

Ni som följer mig vet ju att jag älskar italiensk mat och alla deras goda smaker, så det var inte lätt att välja från menyn.



Som så ofta när vi är på restaurang börjar vi med att dela på ett vitlöksbröd - godaste starten på ett restaurangbesök. Gustos nya variant borde bli en storsäljare för den var så himla god och vi nästan slogs om brödbitarna 😀 (salladen fick jag dock ha för mig själv).



Gillar ni stark mat? Då måste ni testa denna pasta med chili och räkor. Den var riktigt riktigt god, men lite för stark för mig så jag klarade bara äta några tuggor. Leif som älskar chili och stark mat och ofta vill ha mer hetta i maten tyckte för en gångs skull att det inte behövdes mer chili.



Självklart var vi tvungna att ta in deras gamla goda klassiker också - parma-pizzan. Den är aldrig fel, så mycket gott på en supergod botten. Det är ingen vanlig pizza de gör utan de gör napolitansk pizza, dvs den gräddas i 450 grader i bara nån minut. Och pizzabotten i sig är supergod så man vill inte ens lämna kanterna. Så varning för att du bli mätt!



Ida vill alltid avsluta med gelato, deras italienska glass och självklart fick hon det även i går. Glass är ingen storfavorit för mig, men Taverna Gustos gelato kan jag knappt motstå. Och Ida som älskar glass älskar deras gelato. Smakerna varierar och den här gången valde Ida den med vit choklad.



Leif fick prova deras starka glass med nån sås av chili. Vet inte riktigt vad det var men det var starkt och kanske inte den perfekta gelato-kombon. Men en rolig grej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar