lördag 18 november 2017

Dagens hjältar i går

I dag har det varit en lördag helt i min smak!

Vi har tagit det lugnt men ändå hunnit med en hel del. Ingen stress utan bara en härlig lördag. Vi fixade det sista ute inför vintern för nu har det kommit ganska mycket snö och det var hög tid att ställa undan alla cyklar. Vi har även köpt vår ute-gran så nu är vi redo för advent och jul och vi har pysslat på i köket och gjort storkok köttfärssås och lasagne och precis nu har jag limpor i ugnen. Så nu hoppas jag på gott kvällsfika.


Men mina tankar i dag har mest gått till gårdagskvällen. När vi gick hem från några bekanta så såg vi en kille i 20-årsåldern som låg och sov på sidan av vägen. Han hade druckit alldeles för mycket alkohol och hade somnat och vi lyckades inte väcka honom. Usch vilken obehaglig känsla, men tack o lov såg vi att han andades. Vi ringde efter ambulansen som kom och tog med honom till sjukhus, där vi förstod att han skulle få bästa vården och tillsynen.


Det har varit många "Tänk om..."-tankar i natt.
Tänk om han hade legat mer mitt i vägen...
Tänk om vi inte hade sett honom....
Tänk om han hade varit tvungen att ligga där hela natten i snö och kyla...
Tänk om han hade gått nån annan väg...

Efter lite detektiv-arbete på Facebook och Eniro lyckades jag hitta telefonnumret till hans föräldrar och kunde ringa och höra att allt hade gått bra med honom. Kändes skönt att få höra det och det känns skönt att vi hjälpte honom igår.

2 kommentarer:

  1. Hej! Hatten av för er, fantastisk insats. Ni är verkligen vardagshjältar, ni har förmodligen räddat ett liv, och det är ju ett av det finaste man kan göra. Och förstår att ni hade "tänk om" tankar, hu ja! Tack för en inspirerande blogg! / Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det känns bra i hela kroppen att vi lyckades hjälpa honom.

      Vad kul att du gillar min blogg, sånt gör mig också lycklig.

      Radera