måndag 7 september 2015

Färsk pasta med godsaker

Tänkte bara säga hej och ge er ett snabbt middagstips. Perfekt att ta till när tiden är knapp (som den är alltför ofta). Länge sen jag åt vackrare mat än det vi åt igår.


Färsk pasta med godsaker
färsk pasta 
(jag använde tortellini med basilika och ravioli med spenat och ricotta)
lufttorkad skinka
salame Milano
rökt skinka
mozzarella
körsbärstomater
färsk basilika
olivolja

Koka pastan enligt anvisning på förpackningen.
Dela tomaterna om de är stora.
Plocka några blad basilika.
Häll den färdiga pastan på ett fint fat.
Lägg på skinka, salami, mozarella, tomater och basilika.
Ringla över lite god olivolja. 


Så gott, enkelt, färgglatt och vackert - precis som jag vill ha det. Här har jag samlat många av mina favoritsmaker på ett och samma fat, så det här skulle jag klara mig länge på. Jag använde mig av lite olika charkuterier så att alla kunde hitta en favorit, dessutom använde jag mig av två olika sorters pasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar