torsdag 24 september 2015

Tacotorsdag

I dag blev det en snabb-fixad tacomiddag. 
Jag gör nästan alltid stor sats av både köttfärssås och tacoköttfärs för de blir lika bra uppvärmda efter att ha varit frysta som när de är nygjorda. I dag var en sån dag då det passade perfekt med färdigmat så då tog jag upp en låda med tacoköttfärs från frysen.

Sen hade jag världens bästa assistent som skar alla grönsaker till middagen. Och jag kunde hänga tvätten istället. Underbart med en hjälpsam tjej. En halvtimme efter vi kom hem från jobbet var bordet dukat, maten klar och tvätten hängd. Effektivitet!

En hjälpsam Ida som häller upp tacochips
Ida blev nöjd över sin tacotallrik som jag var tvungen att fotografera.

Och jag fortsatte vara lika effektiv efter middagen då jag efter att ha städat och diskat undan även vek lite tvätt och packade både min och Idas helgväska. Sen städade jag källaren och fixade i ordning täcken, kuddar och sängkläder till helgens sovgäster hemma hos oss. Puuh nu är jag värd en stor kopp te och soffhäng resten av kvällen.

Min tacotallrik
Idas tacotallrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar